E-mail: info@karliencoaching.nl
Website: www.KarlienCoaching.nl
Artikel 1 – Definities
- KarlienCoaching: KarlienCoaching, gevestigd te Dordrecht, KvK-nummer 95973966.
- Klant: degene met wie KarlienCoaching een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: KarlienCoaching en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens KarlienCoaching.
- KarlienCoaching en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- KarlienCoaching en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- KarlienCoaching hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- KarlienCoaching mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die KarlienCoaching niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
- KarlienCoaching stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.
- De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van KarlienCoaching, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Wanneer KarlienCoaching en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- KarlienCoaching mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- KarlienCoaching moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- KarlienCoaching zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- De consument mag de overeenkomst met KarlienCoaching opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
- KarlienCoaching mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die KarlienCoaching hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat KarlienCoaching aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- KarlienCoaching mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
- De Klant rekent producten direct af.
- KarlienCoaching mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet declaraties binnen 1 maand na factuurdatum aan KarlienCoaching betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
- De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat KarlienCoaching de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- KarlienCoaching mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.
Artikel 5 – Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag KarlienCoaching het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
- KarlienCoaching maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
- Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan KarlienCoaching, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@karliencoaching.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van KarlienCoaching, www.KarlienCoaching.nl.
- De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar KarlienCoaching.
- Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 7 – Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar KarlienCoaching heeft geretourneerd, dan zal KarlienCoaching eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van KarlienCoaching voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 8 – Vergoeding retourkosten
- Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.
Artikel 9 – Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 10 – Retentierecht
- KarlienCoaching kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van KarlienCoaching heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan KarlienCoaching.
- KarlienCoaching is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 11 – Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan KarlienCoaching te verrekenen met een vordering op KarlienCoaching.
Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud
- KarlienCoaching blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van KarlienCoaching met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd in lid 1 kan KarlienCoaching gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- Wanneer KarlienCoaching gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag KarlienCoaching van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 13 – Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij KarlienCoaching, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
- Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag KarlienCoaching zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan KarlienCoaching kan tegenwerpen.
Artikel 14 – Levertijd
- De levertijden van KarlienCoaching zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van KarlienCoaching.
- De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer KarlienCoaching later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer KarlienCoaching niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en KarlienCoaching iets anders hebben afgesproken.
Artikel 15 – Feitelijke levering
- De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 16 – Transportkosten
- De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en KarlienCoaching schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 17 – Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij KarlienCoaching niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan KarlienCoaching. Doet de Klant dit niet, dan kan hij KarlienCoaching niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 18 – Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- zaken van KarlienCoaching die bij de Klant aanwezig zijn
- zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- De Klant geeft op eerste verzoek van KarlienCoaching de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 19 – Bewaring
- Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 20 – Intrekking opdracht
- Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
- Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 21 – Klachtplicht
- Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
- Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 22 – Garantie
- Wanneer de Klant en KarlienCoaching een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor KarlienCoaching enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld - Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die KarlienCoaching levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 23 – Uitvoering van de overeenkomst
- KarlienCoaching voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- KarlienCoaching mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat KarlienCoaching op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat KarlienCoaching tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 24 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan KarlienCoaching.
- De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert KarlienCoaching de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door KarlienCoaching redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 25 – Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen KarlienCoaching en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
- Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 26 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
- De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
- Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 27 – Intellectueel eigendom
- KarlienCoaching behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
- De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KarlienCoaching aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 28 – Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan KarlienCoaching voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- KarlienCoaching mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 29 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart KarlienCoaching tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door KarlienCoaching geleverde producten en/of diensten.
Artikel 30 – Klachten
- De Klant moet een door KarlienCoaching geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant KarlienCoaching daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet KarlienCoaching uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming hiervan op de hoogte te stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat KarlienCoaching hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en KarlienCoaching.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat KarlienCoaching andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
- Wanneer de Klant niet tevreden is over de dienstverlening van KarlienCoaching, dan geeft de Klant dit zo snel mogelijk aan bij KarlienCoaching. KarlienCoaching gaat dan proberen om tot een informele oplossing te komen.
- Wanneer voornoemde klachtenprocedure niet tot een oplossing leidt, kan de Klant een klacht indienen bij zzp nl.
Artikel 31 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan KarlienCoaching.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling KarlienCoaching ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 32 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer KarlienCoaching een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 33 – Aansprakelijkheid KarlienCoaching
- KarlienCoaching is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer KarlienCoaching aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- KarlienCoaching is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer KarlienCoaching aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 34 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van KarlienCoaching vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 35 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer KarlienCoaching toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door KarlienCoaching nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat KarlienCoaching in verzuim is.
- KarlienCoaching mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer KarlienCoaching kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 36 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van KarlienCoaching door de Klant niet aan KarlienCoaching kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor KarlienCoaching 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat KarlienCoaching kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als KarlienCoaching de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- KarlienCoaching hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer KarlienCoaching hiervan voordeel heeft.
Artikel 37 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en KarlienCoaching de overeenkomst aanpassen.
Artikel 38 – Wijziging algemene voorwaarden
- KarlienCoaching mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag KarlienCoaching altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal KarlienCoaching zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 39 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met KarlienCoaching aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van KarlienCoaching.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 40 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat KarlienCoaching bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 41 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en KarlienCoaching is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van KarlienCoaching is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en KarlienCoaching, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 januari 2025.